Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

EA zrušilo Star Wars hru v otevřeném světě, na které původně dělal Visceral. Jak probíhal vývoj nejambicióznější herního Star Wars projektu?

Jan Valušek 0

Electronic Arts podle serveru Kotaku zrušilo připravovanou Star Wars hru v otevřeném světě, na kterém původně dělalo studio Visceral Games v čele s producentkou Amy Hennig. Po strastiplném vývoji se studio EA Vancouver, které na hře dělalo od října 2017, přesouvá ke zcela novému, menšímu projektu.

Projekt Orca, jak byla tato hra nazývána, byl údajně zrušen, protože EA potřebovalo vydat nějakou Star Wars hru dříve, než bylo předpokládané datum tohoto projektu. Nový projekt je plánován na konec roku 2020.

V projektu Orca jsme si měli zahrát za pašeráka či námezdního lovce a prozkoumávat s ním galaxii hned na několika otevřených planetách a spolupracovat s několika různými frakcemi z univerza Star Wars. Vývojáří prý doufají, že se budou moci k tomuto projektu někdy v budoucnu vrátit.

Opět se tak, bohužel, ukazuje neschopnost EA vyvíjet hry pod značkou Star Wars. EA licenci na Star Wars hry vlastní již od roku 2013 a od té doby nám její studia doručila pouze dva lehce nadprůměrné Battlefronty. Doufejme, že v roce 2023 Disney licenci neobnoví a k vývoji se tak dostanou i ostatní herní studia.

Kromě tohoto menšího projektu je ve vývoji ještě Jedi: Fallen Order z produkce Respawn Entertainment, jehož datum vydání je stanoveno na konec letošního roku.

Nyní se podíváme na historii strastiplného vývoje této hry.

Oznámení hry

Hra byla poprvé oznámena v květnu 2013, tehdy ještě pod pracovním názvem Ragtag, jako nový projekt studia Visceral Games. V roce 2014 bylo potvrzeno, že se k týmu přidává zkušená producentka Amy Hennig, která předtím pracovala na sérii Uncharted.

Ambiciózní projekt

V následujících letech jsme se dozvídali, o čem by tato hra vůbec měla být. V Ragtagovi jsme se podle dostupných informací měli ocitnout v období mezi epizodami Nová naděje a Impérium vrací úder v kůži Alderaance s přezdívkou Dodger, který se po zničení Alderaanu první Hvězdou smrti vydal na dráhu zločince. Dodger uniká Impériu a postupně se učí jak přežít. Později se však Impérium začne zaměřovat na vnější okraj galaxie, kde se mají skrývat Povstalci. Právě kvůli tomuto se kriminální podsvětí začne značně proměnovat, přátelé se obrací proti sobě a z kriminálníků se začínají stávat hrdinové, kteří chtějí pomoct Povstalecké alianci. Své bezpečí si měl Dodger zajišťovat jakýmsi energetickým lasem a blasterem. Ve hře jsme měli mimo jiné zabránit katastrofě, kterou by mohla způsobit strašlivá zbraň Impéria. Potkat jsme se měli také s Jabbou Huttem.

Jediné záběry projektu Ragtag, které se dostaly na veřejnost.

Žánrově mělo jít o příběhovou akční adventuru z pohledu třetí osoby, jejíž příběh měl být co nejvíce filmový. S tím se také pojí logická podobnost se sérií Uncharted. Hra by byla kánonická a zapadala tak do příběhové linky Star Wars.

Tohle všechno znělo neskutečně ambiciózně.

Zrušení Visceral Games a restart projektu

EA však koncem roku 2017 zcela nečekaně vydalo zprávu, že studio Visceral Games končí a celý projekt se (nyní již pod názvem Orca) přesouvá pod EA Vancouver, přičemž s vývojem měl pomáhat EA Motive. V této době mělo dojít ke značné proměně hry – z lineární příběhové akční adventury se měla stát hra v otevřeném světě s multiplayerovými prvky.

Krátce po uzavření Visceralu EA opustila „matka“ původního projektu Amy Hennig. Do čela projektu se tedy postavila neméně zkušená Jade Raymond (Assassin’s Creed, Assassin’s Creed II, Splinter Cell: Blacklist…).

Odchod Jade Raymond a zrušení projektu

Netrvalo to dlouho a v říjnu 2018 opustila EA i Jade Raymond. Nyní se již mnozí domnívali, že bychom se hry nemuseli nikdy dočkat. A měli pravdu…

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na