Stiskněte "Enter" pro přeskočení obsahu

Desítky vývojářů opouštějí herní studio DICE. I kvůli zpackanému Battlefrontu

Jan Valušek 0

Švédské vývojářské studio DICE, které stojí za značkami, jako je Battlefield, Mirror’s Edge, nebo třeba rebootem série Star Wars Battlefront, patří bezesporu mezi jedno z největších herních studií na světě. První díl rebootovaného Battlefrontu vyšel v roce 2015 a stal se cílem oprávněné kritiky kvůli nedostatku herního obsahu. Pokračování vyšlo o dva roky později v roce 2017 a to čelilo ještě větší kritice, která vedla ke kompletnímu předělání mikrotransakční politiky ve hře. Druhé zmíněné selhání tohoto studia mělo podle švédského serveru DiGITAL vést k obrovskému odlivu pracovní síly do konkurenčních firem.

Dle oficiálního LinkedInu opustilo DICE tento rok již okolo 40 zaměstnanců, přičemž podle zdrojů DiGITALu se má reálně jednat o ještě větší číslo. Do těchto statistik se nepočítají zaměstnanci, kteří podali výpověď, ale ještě stále ve studiu pracují. Mezi lidmi, jenž studio opustili, se má nacházet také několik velmi zkušených vývojářů, z nichž někteří strávili ve firmě přes 10 let.

Jedním z hlavních důvodů má být zpackaný start hry Star Wars Battlefront II, na který se okamžitě po vydání strhla obrovská kritika herních mikrotransakcí, a proto se muselo kompletně předělat jádro hratelnosti.

„Byl to naprostý debakl. Pro plno zaměstnanců bylo náročné předělat hru v tak krátkém čase,“ řekl DiGITALu jeden ze zdrojů.

Dalším z důvodů má být otevření nových stockholmských poboček studií Epic Games (Fortnite) a Ubisoft (Assassin’s Creed). Dále v počtech zaměstnanců rostou i firmy King (Candy Crush Saga) a Paradox Interactive (Cities: Skylines). Tyto studia mají patřit k těm, které zaměstnávají nejvíce bývalých zaměstnanců DICE.

Hlavní jádro týmu tvořilo asi 400 zaměstnanců, takže studio ztratilo přes 10 % vývojářů.

Uvidíme, co to bude znamenat pro potenciální druhé pokračování Battlefrontu. Příští rok o Vánocích vyjde hra Jedi: Fallen Order od Respawn Entertainment. Rok 2020 je zatím volný, ale to bych spíš očekával SW hru, kterou po zrušení Visceral Games přebrala vancouverská pobočka EA s výpomocí Motive Studios.

To nejdůležitější na této zprávě je však to, že se zas a znovu ukazuje, jak Electronic Arts nedokáže využívat značku Star Wars a korigovat vývoj her na jejím základě. Doufejme, že se Disney poučilo a v roce 2023 neobnoví exkluzivní licenci na Star Wars hry pro EA a přenechá vývoj jiným, profesionálnějším týmům.

Komentujte

avatar
  Subscribe  
Upozornit na